vineri, 31 octombrie 2014

Andreas Sagmeister-"Lucruri care pot fi spuse în metal”

Lofer, Austria
iunie 2014-octombrie 2014

Expoziţia “Lucruri care pot fi spuse în metal”, a artistului plastic Andreas Sagmeister, s-a desfăşurat în perioada Iunie- Octombrie 2014, în parcul de sculptură, situat în faţa Teatrului din Lofer, Austria. Andreas Sagmeister, artist independent în sculptură, design de bijuterie şi design, s-a născut în anul 1966 la Ried-Innkreis, Austria. În intervalul 1981-1985 urmează cursurile Şcolii de Aur şi Argint din Steyer-Oberösterreich. Între 1985-1991 a studiat la Universitatea de Arte şi Design Industrial din Linz, cu Prof. Helmut Gsöllpointner. Iar în anul 1991 primeşte Diploma de Masterat-clasa metal. Membru al  “Institut Innvierltler Guild Kunst Österreich” şi al ”Asociaţiei profesionale a Artiştilor Vizuali din Austria”. Din 1988 a condus Feat Atelier-Galerie Reichesberg.



Artistul ne dezvăluie o parte din viziunile lui despre lume şi viaţă, redate printr-un stil abstract şi minimalist, în metal, asemănător cu Tony Smith (Anthony Peter Smith)-sculptor născut în New Jersey (1912-1980), pe alocuri atingând filonul constructivist. Dacă din punct de vedere hermeneutic, orice operă de artă este alcătuită dintr-un corp material şi unul spiritual, datorită încadrării lucrărilor într-un spaţiu natural - parcul- şi datorită faptului că ele nu sunt expuse pe socluri, face ca lumea materială să se unească cu cea spirituală, printr-un dans al formelor, atât de liniştit, aproape imperceptibil. Lucrările par astfel nişte elemente indispensabile locului respectiv. Materialul din care sunt realizate sculpturile, contrastează inteligent cu natura, prin culoarea lor ruginie şi care nu permite o trecere indiferentă pe lângă lucrări. Iar formele, abstractizate până la geometrie, datorită relaţiilor ce se nasc între spaţiile pline şi spaţiile goale, creează volume sculpturale cu atmosferă arhitectonică.
Ying-Yang
În lucrarea Ying-Yang, spre deosebire de clasicul simbol chinezesc, artistul foloseşte două elemente egale ca mărime şi formă, opuse prin direcţie (unul spre sus şi altul spre jos) şi nu prin culoare. De asemenea, la chinezi, ideea de Ying-Yang, este redată printr-o reprezentare închisă, în timp ce Andreas Sagmeister , ne prezintă conceptul, printr-o lucrare deschisă, care s-ar putea prelungi la infinit.Dar esenţa simbolului rămâne aceeaşi, în ambele cazuri: şi anume că cele două elemente acţionează în mod egal, unul asupra celuilalt, prin complementaritate, rezultând echilibrul.

Wende
Lucrarea Wende, care s-ar putea traduce prin Solstiţiu sau Întorsătură, ar putea fi citită o dată de la stânga la dreapta, când descoperim un cub deschis, alungit, ca fiind cea mai luminoasă zi din an, după care urmează un cub străbătut de o fantă, vrând parcă să sugereze scurtarea zilelor, până la solstiţiul de iarnă, când are loc o nouă întorsătură a lucrurilor şi ziua începe din nou să crească. Liniile lucrării, inspirate parcă din Meandrul grecesc, nu se opresc aici, continâundu-se de la dreapta la stânga, adică de la solstiţiul de iarnă spre cel de vară, într-un ciclu natural, firesc şi nesfârşit.


Ca o concluzie: sculptorul Andreas Sagmeister, spune că ” munca lui poate fi văzută ca un proces de eliberare, vis a vis de marile concepte ale lumii”. Lucrările sale sunt caracterizate de o pace constructivă şi de o geometrie pură, spaţial bine definite prin linii, fiind percepute de privitor ca un posibil spaţiu de experienţă, arătând ca un mare joc al perspectivelor interioare şi exterioare.Cu sculpturile sale, artistul creează noi tipuri de referinţe spaţiale, descoperind forme proaspete, creează noi  concepte vizuale, ca un adaus la natură şi la societatea umană.

Autor: Andrea Ioana Kelemen

Figur
Wendung (|Întorsatură)

Spieltisch (Masă de joc)
Torso

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu